top of page

כיצד מורידים את מחיר הטעות?

עודכן: 4 בדצמ׳ 2023

בעולם פתרונות תוכנה לארגונים, ישנן מספר כשלים אפשריים.

ישנם כשלים ברמה האסטרטגית של הארגון, כגון: בחירת כלים שאינם מתאימים לצורך, כשלים ברמת התכנון ההנדסי, למשל: היערכות לא נכונה לעומס בפועל, כשלים ברמת פתרונות התוכנה השוטפים כמו באגים.

טעויות וכשלים, היו מנת חלקנו מאז ומעולם והם כאן להישאר...

לא תמיד הטעות, מקורה בצוות ה IT, אולם האחריות וההתמודדות כן.

אז השאלה היא: כיצד אפשר להפחית את מחיר הטעויות, ואם כבר טעינו, להקטין את ההפסד וכיצד לקצר את ההתמודדות?

נמחיש:

  • שמעתם על מקרים שמצד אחד הארגון חייב להגיב במהירות לשינוי שוק, ומצד שני הפלטפורמה שהארגון בחר ועליה יש ליישם את הפתרון טמון בתוכנה שיישומה יארך מספר שנים, מה מרחב התמרון? מה סיכוי הארגון לשרוד את שינוי השוק? במקרה כזה מחיר הטעות עלול להוריד את הארגון ביגון השאולה.

  • מכירים את זה שהארגון כבר מחליט להגיב מהר, משנה סדרי עדיפויות, מפעיל לחץ אדיר על צוותי הפיתוח לאספקה מהירה ואכן - עונה לצורך השוק ומעלה לייצור אפליקציה נדרשת. אבל, כמות ואופן השימוש באפליקציה גורם לה לקרוס פעמים רבות, ואז...התיקון... מתעכב, מאחר ויש צורך לכתוב מחדש, עם קבועי זמן אחרים (על זה נאמר שתמיד יש זמן לבצע פרוייקט 6 פעמים בחופזה, אבל אף פעם אין זמן לעשות אותו פעם אחת כ הל כ ה).

  • בכל ארגון משמעותי, ישנן תוכנות מורכבות. עומק המורכבות, במכפלת השינויים, המשתמשים וגיל התוכנה כך גם כמות הבאגים.

כאשר צוות מערכות מידע הופך לזריז ומשתמש בכלים לפיתוח מהיר, תפיסת העולם משתנה. מצד אחד, קל מאד לנפות תקלות, מצד שני, זה לא טאבו ל"פתח מחדש" פונקציונאליות מורכבת. כך שפעמים רבות נמצא את עצמנו "מחדשים" במקום "משפצים" (בדיוק כמו שהמפתחים שלנו אוהבים, מאחר ואין דבר השנוא על מפתחים יותר מאשר לנבור בקוד של מישהו אחר...)


אחד מהערכים המוספים משמעותיים של פלטפורמת Low Code טובה, הוא היכולת להפחית את מחיר הטעות. למה?:

כי זמן הפיתוח של פתרון חדש, ממש מהתחלה, קצר מהטמעת פתרון/מערכת Best Of Breed. לימוד מערכת Best Of Breed, איתור אנשי מקצוע המומחים בהתאמתה, בניפוי המיותר, בהוספת הייחוד של הארגון, בהפחתת הציפיות והשאיפות "כי אין אותם Out Of The Box", בהתפשרות על ממשק משתמש שהוכתב לפני מספר שנים וכיוצ' רק מעלה את מחיר הטעות.

לעומת זאת, בעולם הפיתוח המהיר - Low Code, כאשר עושים טעות, עושים אותה מהר. במקרה כזה גם התיקון יהיה מהיר כי כשטועים, עדיף כבר לעשות את הטעות מהר, הכי מהר שאפשר. הסיבוב של הטעות יחד עם תיקונה, כולל הפקת לקחים, יהיה זול לארגון משמעותית. הכשרת כוח אדם, היא זולה ומהירה, הגמישות לצרכי הארגון העכשווים היא מרבית, אין צורך ב"ניפוי המיותר" - אותם חלקים בתוכנה שאינם מתאימים לעסק שלכם, ויצירה מהירה של הערך המוסף של הארגון ללקוחותיו היא בלב הרעיון.

יתר על כן, כמות התקלות האפשריות בפלטפורמת Low Code, קטנה בסדר גודל. זה נובע מהמודל ה SaaS-י המשותף לרוב פלטפורמות ה Low Code, וכן מעצם צורת הכתיבה (גרפית) והיות שרובם מבוססי אינטרפטר (להבדיל מקומפיילר) הפיתוח מייצר פחות תקלות.


יש סיבה שכל האנליסטים מצביעים על התנועה לכיוון ה Low Code ובכל ארגון השאלה אינה האם, אלא מתי.

"פיתוח מהיר" אינו מילת קסם שחוקה. צאו ולמדו את הכלים המובילים בקטגוריית ה Low Code.

כאשר זמן הפיתוח הוא מהיר (לעיתים עד פי 10 מפיתוח מסורתי) מחיר הטעות האפשרית יורד בסדר גודל שלם.


אגב, מאד משתלם להעסיק אנשים שטועים הרבה ומהר ובלבד שאינם חוזרים על אותן טעויות ...



bottom of page